Atunci cand ai de-a face cu oamenii, nu ai de-a face cu fiinte logice, ci cu fiinte emotionale – Dale Carnegie. Aveti foarte mare drepate!
Comunicarea reprezinta un factor esential in privinta succesului sau a esecului; marii lideri au cu totii capacitatea de a comunica eficient cu ceilalti oameni. Dar aptitudinile excelente de comunicare nu sunt innascute. Oricine doreste le poate dobandi; nu are nevoie decat de vointa si perseverenta. Urmeaza principiile formulate de Dale Carnegie pentru a-ti putea prezenta ideile mult mai eficient sefului tau, colegilor, clientilor sau chiar familiei si prietenilor tai si porneste pe drumul care te va face sa comunici mai bine – un pas important spre succes.
Daca iti doresti sa inveti sa comunici eficient, pentru a avea relatii implinite acasa ori la locul de munca, sau daca vrei sa iti dezvolti afacerea prin intermediul oamenilor, iata ce poti invata din aceasta carte:
- Cum sa-ti perfectionezi aptitudinile de comunicare verbala in discutiile cu alte persoane (arta conversatiei), cum sa tii discursuri in fata unui public larg sau cum sa prezinti un raport.
- Cum sa asculti cu adevarat ce spune interlocutorul tau, pentru a intelege pe deplin mesajul lui, si cum sa interpretezi limbajul nonverbal al ascultatorilor tai.
- Cum sa comunici in scris intr-un mod clar, concis, impecabil si atractiv pentru cititor.
Cartea Cum sa comunici eficient de Dale Carnegie costa aproximativ 30 lei, dar se poate achizitiona online la pret redus (la data articolului!) de la urmatoarele librarii:

- Titlu Original: Communicating Your Way to Success
- Nr. pagini: 176
- Editura: LITERA
- Colectie : Introspectiv
- Autor: Dale Carnegie
- An aparitie: 2019
- Format: 200 x 130 x 10 mm
- Editie: Necartonata
- Traducator: Irina Nicolaescu
- Categoria: Dezvoltare Profesionala
- ISBN: 9786063333927
Fragment din volumul „Cum sa comunici eficient” de Dale Carnegie:
„Prejudecatile si predilectiile proprii si ale celorlalti
Preferintele pentru sau impotriva unei persoane ne influenteaza modul in care percepem mesajele. Ascultam mai atenti si acceptam mai bine ideile venite din partea unei persoane pe care o indragim si o respectam. Mai mult, tindem sa respingem mesajele din partea persoanelor care ne displac si sa nu tinem cont de lor.
Perceptia este realitatea din mintea observatorului. Daca perceptia noastra in privinta unei situatii nu coincide cu cea a interlocutorului, nu ne vom intelege.
Predilectiile influenteaza, de asemenea, modul in care este perceputa tema discutiei. Oamenii vor refuza sa asculte opiniile diferite privind chestiunile la care ei tin foarte mult. Carol este un bun exemplu al unei astfel de persoane. Ca director al departamentului financiar in compania in care lucreaza, se concentreaza pe reducerea cheltuielilor. Nici nu vrea sa auda de vreo discutie care ar presupune investitii, indiferent de beneficiile pe care acest lucru le-ar aduce pe termen lung. Pentru a o convinge in privinta unei idei noi, trebuie sa ii explicam ca, desi acest pas poate implica o crestere a cheltuielilor pe moment, pe termen lung este o solutie eficienta din punctul de vedere al reducerii costurilor.
Multi oameni nu sunt constienti de propriile prejudecati. Acorda-ti timpul necesar pentru a analiza motivul pentru care ai luat anumite decizii in trecut.
Au fost cumva influentate prea mult de propriile predilectii?
Urmeaza acesti sase pasi:
1. Constientizeaza-ti predilectiile.
2. Afla de unde provin.
3. Ia cunostinta de caracteristicile lor comune.
4. Lasa-ti deoparte aceste judecati subiective si renunta la ideile preconcepute.
5. Fa un efort si reflecteaza cu obiectivitate la ideile celorlalti.
6. Nu lasa ca o experienta negativa sa-ti reactiveze prejudecatile.
Fii constient de starea ta emotionala
Cu totii avem zile proaste. Si intr-una dintre acele zile, unul dintre partenerii nostri vine la noi entuziasmat de o idee noua. Cum reactionam? Probabil ne gandim: „Am destule pe cap in momentul de fata, cine mai are nevoie de asa ceva?” Mintea ti se inchide, iar mesajul nu ajunge la tine.
Nu numai ca trebuie sa fii constient de starea ta emotionala cand transmiti sau primesti un mesaj, dar trebuie sa tii cont si de cea a subalternilor. Sa presupunem ca apare un proiect important si mergi la doi dintre angajatii tai, Dan si Joan, pentru a-l discuta. Joan este foarte entuziasmata, Dan este sceptic. De ce? Dan este iritat deoarece este foarte ocupat cu un alt proiect la care ar vrea sa se concentreze si considera ca ar fi un gest necugetat sa-i atribui aceasta sarcina.
Intereseaza-te intotdeauna de starea de spirit a angajatilor tai. O scurta discutie cu Dan si Joan despre activitatile lor actuale ar fi aratat cat timp aloca Dan proiectului sau. Cand prezinti noua sarcina de serviciu, remarca faptul ca ceea ce face el acum este important si esti multumit de evolutia sa. Spune-i motivul pentru care il alegi in noul proiect si asigura-l ca nu va interfera cu actuala sa sarcina de serviciu, ci o va completa.”
Cuprins carte:
Prefata
- Comunica-le celorlalti ideile tale
- Arta conversatiei
- Asculta cu adevarat
- Vorbeste in public cu incredere si convingere
- Prezentari reusite adresate grupurilor
- Scoate ce e mai bun dintr-o disputa
- Sedinte productive
- Scrie
Cuvant de incheiere
Despre autor
Despre Adle Carnegie & Associates, Inc.
Despre editor













Dale Carnegie (pe numele lui real Dale Carnegey) s-a nascut intr-o ferma saraca din Missouri si s-a stins din viata la 1 noiembrie 1955, in Forest Hills, New York, in plina glorie. Este unul dintre deschizatorii de drum in domeniul artei vorbirii in public si cel mai mare autor de literatura motivationala. Dupa absolvirea colegiului, a lucrat ca agent de vanzari in Nebraska si a obtinut cateva roluri ca actor la New York. Dezamagit de ceea ce facea si de traiul modest, cauta o solutie si isi da seama ca diploma de absolvent al State Teachers College din Warrensburg, Missouri, sectia Pedagogie, i-ar putea inlesni accesul la o catedra. Este angajat de Young Men Christian Association sa predea cursuri serale pentru adulti pe o tema aleasa chiar de el: vorbirea in public, domeniu in care se pregatise si obtinuse rezultate de-a lungul anilor. Astfel incepe faimoasa cariera de conferentiar si autor de mare succes a lui Dale Carnegie. Cursurile sale de la Y.M.C.A. au inregistrat un succes imediat, iar Dale Carnegie avea sa conferentieze de aici inainte cu salile pline. Incepe sa publice diverse brosuri in care-si prezinta in mod sistematizat metodele de invatare; in 1926, acestea vor fi adunate intr-o carte despre vorbirea in public: Public Speaking: A Practical Course for Business Men. In 1936, Dale Carnegie publica How To Win Friends and Influence People, carte ce a inregistrat imediat dupa publicare un succes rasunator, autorul devenind unul dintre cei mai faimosi din Statele Unite. De-a lungul anilor, aceasta lucrare s-a vandut in mai bine de 44 de milioane de exemplare. Ea a fost tradusa in aproape toate limbile pamantului, iar in limba romana a aparut in 1997 la Curtea Veche Publishing sub titlul Secretele succesului. Cum sa va faceti prieteni si sa deveniti influent. Aici, Dale Carnegie aduce in lumina unul dintre aspectele putin cunoscute la acea vreme ale psihologiei umane: rolul determinant al atitudinii individuale in conditii de stres. O alta lucrare a lui, publicata in 1948, este How to Stop Worrying and Start Living o colectie de artificii de bun simt si foarte la indemana, prin care putem preveni stresul. Dintre cartile lui Dale Carnegie, aceasta a avut cel mai mare succes in Europa, fiind publicata in limba romana in 2000 la Curtea Veche Publishing sub titlul “Lasa grijile, incepe sa traiesti”. Pe Dale Carnegie il regasim in topul celor mai bine vanduti autori din toate timpurile. La aproape jumatate de veac de la moartea lui, atat scrierile, cat si cursurile sale sunt la fel de solicitate ca si in primii ani dupa aparitie. Eforturile lui Dale Carnegie de rasandire a unor metode prin care oamenii sa invete sa-si optimizeze relatiile cu semenii si cu lumea au fost preluate de Fundatia Carnegie. Cursurile pe care insusi Carnegie le-a initiat si predat (si care au fost reunite in volum sub titlul Discursul de efect si relatiile interumane) sunt frecventate si astazi de mii de oameni din intreaga lume, probandu-si astfel actualitatea si utilitatea. Ele sunt esentiale si, in fapt, obligatorii pentru toti cei care doresc sa ocupe posturi importante in ierarhiile companiilor occidentale.